מה מומלץ לשים ב- FOOTER של האתר?

בתחילת דרכה, רשת האינטרנט הייתה כלי מקצועי שנועד בעיקר לצרכים מקצועיים ולצרכים אקדמיים. מטרתה העיקרית הייתה לקשר בין עמיתים ולאפשר עבודה מהירה ויעילה. אך עם הזמן, רשת זו התפתחה וכיום קשה לנו לדמיין את החיים בלעדיה. אנחנו גולשים באינטרנט מדי יום, מאתרים מידע דרוש, מבצעים רכישות מאתרים שונים ומלקטים מידע על עסק זה או אחר. בשל כך, כל בעל עסק עושה מאמצים שונים שמטרתם לשפר את חוויית הגלישה ולהאריך את משך הזמן שהגולש שוהה באתר שלו. כחלק מן המאמצים הללו, נהוג ליצור גם FOOTER באתר. מהו ה-FOOTER ומה עליו להכיל? על כך במאמר הבא.

 

מה זה FOOTER?

לפני שנדון בתוכנו של ה-FOOTER ובעיצובו חשוב להבין במה מדובר. כל דף אינטרנט בנוי כך שימשוך את הקהל הרחב ויאפשר שימוש קל ואינטואיטיבי. במסגרת מטרה זו, חשוב גם שהלקוח יוכל לאתר פרטי מידע בסיסיים על העסק. לקוח פוטנציאלי עשוי למשל לרצות לברר עניין מסוים עם נציגי השירות, למצוא את פרטי ההתקשרות עם העסק או לברר פרטים נוספים על העסק ועל האתר. פרטים אלו יכולים להופיע בדפים ייעודיים באתר העסקי, אך במקרים רבים הגולש עלול להתקשות באיתור שלהם וכך הוא עלול לחוש תסכול ולנטוש במהרה את האתר. כדי להתגבר על אתגר זה, באתרים רבים ניתן למצוא היום את ה-FOOTER. מדובר למעשה בחלק התחתון של האתר העסקי שהגולש מגיע אליו כאשר הוא מגולל את דף האינטרנט עד סופו. כאן יופיעו פרטים חשובים על העסק ועל האתר כאשר המטרה המרכזית היא ליצור תחושה של שקיפות ונגישות. ה-FOOTER הוא אומנם לא בגדר חובה, אך כיום אתרים רבים כוללים אפשרות מובנית לאלמנט זה, מתוך הכרה בחשיבותו. חלק גדול מן הגולשים כבר מצפים למצוא אותו וגוללים לתחתית הדף כדי לאתר את הפרטים המבוקשים. על כן, במידה מסוימת ה-FOOTER כבר הפך לסטנדרט וכדאי בהחלט לשקול לשלב אותו באתר העסקי.

 

תוכן

כעת, כאשר אנחנו מבינים מהו FOOTER ומדוע הוא נחוץ כל כך, נפנה לדון בתוכן שמומלץ שיהיה בו. פעמים רבות, חלק מן המידע הקיים ב-FOOTER יהיה לא רלוונטי לאחוז מסוים מן הגולשים, אך הוא עשוי לעניין גולשים אחרים. ניתן למשל למצוא כאן מידע על שמה של החברה המפרסמת את האתר, ואפילו פרטים לגבי איש המקצוע שהקים ושעיצב את האתר. מידע זה יכול בהחלט לעניין את מי שמעוניין להיעזר בשירותיו של מקים אתר או את מי שמחפש שרת אחסון או שרתים וירטואליים. ה-FOOTER עשוי לכלול גם מידע רלוונטי הקשור לזכויות יוצרים, וניתן למצוא בו פירוט של תנאי השימוש באתר ושל תנאי הפרטיות. אך לצד המידע שהוזכר לעיל, כדאי שיהיו ב-FOOTER פרטים בסיסיים נוספים על העסק. כדאי למשל שיופיעו כאן פרטי ההתקשרות, קישור לדף “אודות” של האתר וקישורים לדפים פופולריים וחשובים באתר. כל אלו עשויים להקל על הגולש, והם יסייעו לבסס ולחזק את הקשר עימו.

 

עיצוב

השלב הבא בבניית ה-FOOTER, לאחר שהוחלט על התוכן שיהיה בו, הוא העיצוב שלו. כאן במיוחד בולט הצורך בעזרתו של איש מקצוע המומחה בתחום בניית אתרים. כפי שנבחר בקפידה שירותים של שרת אחסון או של שרת וירטואלי, כך רצוי להקדיש תשומת לב ראויה גם לעניין ה-FOOTER. כדי שה-FOOTER ישתלב היטב באתר, חשוב למשל שהעיצוב שלו יהיה תואם לקו העיצובי הכללי של האתר כולו. מומלץ לבחור באותו הפונט שנבחר לאתר, ויש להקפיד להשתמש בצבעים המזוהים עם העסק או בצבעים הדומיננטיים של האתר. אם ה-FOOTER מכיל מידע רב, חשוב גם לבצע חלוקה פנימית מסודרת שתהיה נעימה לעין ושתקל את איתורו של המידע הנדרש.

 

לסיכום – ה-FOOTER הוא כיום מעין תקן הנדרש כמעט בכל אתר שבו נגלוש. על כן, בנייתו של ה-FOOTER צריכה להתבצע מתוך מחשבה רבה על העיצוב, על הקריאות ועל הנגישות שלו. לשם כך, כדאי לעיתים להיעזר באיש מקצוע שיסייע ליצור עבור בעל האתר את ה-FOOTER העונה על כל צרכיו.

 

עוד באתר…

2019 © אחסון לינוקס - אחסון אתרים בישראל
עקבו אחרינו בפייסבוק או בטוויטר על מנת לקבל הודעות, עדכונים, מבצעים ועוד.

[email protected]
טלפון – 0525290986 – 077-5712780
נחל סרפד 10/2, מצפה רמון, 8060000
למעלה חוזה שירות תנאי שימוש
שינוי גודל גופנים
ניגודיות