היום קל יותר מאי פעם לבנות אתר אינטרנט באמצעות חברות לבניית אתרים או שירותים עצמאיים, אך לא כולם מודעים לחשיבות של בחירת אחסון איכותי לאתר עצמו. גרוע מכך, בעלי אתרים רבים לא מודעים לכך שיש להם אפשרות לבחור חבילת אחסון בעצמם, דבר שיכול להיות קריטי באתרים מסדר גודל מסוים.

אלו הדברים הכי חשובים שצריך לבדוק לפני שבוחרים באחסון לאתר

שרתים מהגרסה האחרונה

שרתים בדרך כלל רצים בגרסאות שונות של תוכנת ניהול ומערכת הפעלה. לשרת מעודכן יש חשיבות קריטית לא רק בכל הנוגע לאבטחה, אלא גם בתמיכה במערכות לניהול אתרים מהגרסאות האחרונות. אמנם נדיר לראות מערכת ניהול שלא פועלת כלל על גרסה ישנה, אבל בהחלט ייתכן שחלק מהפונקציות המתקדמות יותר לא יפעלו.

סוגי חבילות ומגבלות

רוב חבילות האחסון היום מחולקות על פי קהל היעד : החל מבעלי אתרים פשוטים, דרך חברות בניית אתרים ועד לאתרים ענקיים שצריכים שרתים משלהם. מלבד סוג השרת, הקריטריונים החשובים הם נפח האחסון (כמה מקום יש על השרת) ונפח התעבורה (כמה מידע האתר יכול להעביר בחודש). יש גם חבילות שבהן אפשר לפתוח כמה אתרים בכתובות שונות על גבי אותה חבילה, מה שיכול להיות חשוב למי שמנהל כמה אתרים במקביל.

משאבים

רוב האתרים הקטנים וגם חלק מהבינוניים יכולים להסתפק באחסון שיתופי – אחסון שבו כל האתרים יושבים על אותו השרת ולכן מתחלקים אחד עם השני במשאבים שלו. לעומת זאת, אתרים גדולים יחסית שמשרתים כמות גדולה של גולשים בבת אחת או שמשתמשים בהרבה פונקציות, זקוקים בדרך כלל ליותר משאבים ולכן יפעלו לאט על אחסון שיתופי.

לכאורה אתרים כאלו יהיו צריכים לפעול על שרתים משלהם (נקראים גם שרתים ייעודים), אבל כיום יש פתרון נוח חלופי ונוח בדמות שרת וירטואלי : מדובר בשרת שיכול לחלק את המשאבים שלו בהתאם לדרישות של כל אתר בלי לפגוע באתרים האחרים. יש חבילות מוכנות של שרתים וירטואליים ולעומתם יש חבילות שאפשר להתאים את המשאבים שלהן לפי דרישות ספציפיות, כאשר התשלום הוא בהתאם.

מיקום

בעבר חברות האחסון בחו"ל (בעיקר האמריקאיות) היו מאוד זולות לעומת החברות המקומיות ולכן הן הפופולאריות שלהן כאן בארץ הרקיעה שחקים. הבעיה היא שככל שהאתר מרוחק יותר פיזית מקהל המטרה שלו, כך הוא יעלה לאט יותר אפילו אם יש לו הרבה משאבים (מכיוון שהוא עובר הרבה תחנות ניתוב בדרך).

כיום התמונה היא שונה לחלוטין והחברות המקומיות מתחרות בהצלחה עם אלו מעבר לים, כאשר שאלת המחיר היא הרבה פחות קריטית. לעומת זאת, המהירות כיום היא סופר חשובה, ורק אתרים שיושבים על שרת מקומי יכולים להבטיח מהירות מקסימלית לקהל המקומי.

תמיכה טכנית

גם בתחום התמיכה הטכנית חל מהפך של ממש : רוב החברות בחו"ל גדולות בכמה סדרי גודל יותר מאשר החברות המקומיות כאן בארץ, ולכן קבלת תמיכה טכנית כרוכה בפנייה במייל או דרך כרטיס. בדרך כלל, אם אתם רוצים תמיכה טלפונית, זה יעלה לכם הרבה יותר (מעבר לעובדה שצריך להתקשר למספר טלפון רגיל מהארץ).

לעומת זאת, הסטנדרט בחברות הישראליות הוא הרבה יותר גבוה : בדרך כלל אפשר לקבל תמיכה תוך מספר דקות ברוב שעות היממה דרך הטלפון או הצ'ט , כך שבמקרי חרום אתם לא צריכים לדאוג שהאתר שלכם לא יהיה זמין למשך שעות ארוכות.

 

עוד באתר…

2018 © אחסון לינוקס - אחסון אתרים בישראל
עקבו אחרינו בפייסבוק או בטוויטר על מנת לקבל הודעות, עדכונים, מבצעים ועוד.

hosting@linux-hosting.co.il
טלפון – 0525290986 – 077-5712780
נחל סרפד 10/2, מצפה רמון, 8060000
למעלה חוזה שירות תנאי שימוש
שינוי גודל גופנים
ניגודיות