בעשורים האחרונים, תחום המסחר והשופינג עבר מהפכות רבות. בעבר, על מנת לרכוש מוצר כלשהו, היה הקונה צריך לגשת לחנות, להתלבט, להתייעץ ולבסוף להחליט האם לקנות את המוצר. אך כיום, יותר ויותר אנשים מעדיפים להשלים את הרכישה באמצעות אתר האינטרנט. כך יש באפשרותם לקרוא ביקורות והמלצות, לקבל חוות דעת על נותן השירות ולהשלים את הקנייה בקליק אחד. בשל כך, אתרי איקומרס הפכו לנכס החיוני לכל בית עסק, ובמאמר זה ניתן למצוא כמה טיפים מועילים בנושא.

לפני הכול – מהו אתר איקומרס

תחום המסחר הוא מגוון מאוד ועשיר מאוד, ועל כן קיימים למעשה שלושה סוגים עיקריים של אתרי איקומרס ,שנועדו לענות על צרכים שונים. עבור הלקוח הפרטי למשל, קיים אתר איקומרס הידוע בשם Business to Client או בקיצור B2C. אתרים מסוג זה כוללים לרוב חנות וירטואלית המציגה את קטלוג המוצרים של העסק, והיא מאפשרת לבצע עסקאות באופן מקוון. העסקאות מבוצעות באמצעות מערכת סליקה מתאימה, ומנהל בית העסק צריך לוודא כי האתר פועל על פי תקנות המס וכי יש באפשרותו להפיק חשבונית אלקטרונית. אתר מסוג זה הוא כמובן אחד הנפוצים ביותר, אך לצידו קיימים גם אתרי איקומרס אחרים כגון אתרי Business to Business (B2B) ואתרי Client to Client (C2C). אלו הם אתרים ייעודיים המיועדים ללקוחות עסקיים (B2B) או אתרים המאפשרים לתווך בין לקוחות (C2C). אתרי C2C נפוצים למשל בשימוש עבור מכירה של מוצרים מיד שנייה או עבור ארגון של מכירות קבוצתיות ומכרזים.

 

הממשק והחוויה

הצעד הראשון ליצירת אתר איקומרס מצליח, הוא בניית ממשק ידידותי למשתמש. ממשק ידידותי וחווית משתמש חיובית תעודד את הלקוח הפוטנציאלי לבלות זמן רב יותר באתר ולהתרשם מן המוצרים הקיימים בו. ממשק משתמש ידוע בשם user interface (UI) ואילו חווית משתמש ידועה בשם user experience (UX). בחוויית משתמש, הכוונה לשביעות הרצון הכללית של הלקוח מהאתר ומהמוצר, כלומר, הרושם הכללי שמתקבל אצל הלקוח. כדי להשיג חוויית משתמש חיובית, חשוב בין השאר לדאוג לממשק נוח (UI – user interface), שהוא למעשה האמצעים הטכנולוגיים שבזכותם הגלישה באתר הופכת לנוחה ולקלה. לשם כך, חשוב להקדיש גם תשומת לב לבחירה בספק אירוח אתרים מתאים, ויש לוודא כי לרשות העסק עומד נפח אחסון העונה על צרכיו. בלי אלו, הגלישה באתר עלולה להיות איטית ומתסכלת, והלקוחות יינטשו אותו במהרה.

 

כיצד יוצרים חוויית משתמש חיובית

כאמור, על מנת שהאתר ישגשג, יש צורך קודם כל להגדיר את קהל היעד, להרכיב עבורו את חוויית המשתמש הנכונה ולסנכרן אותה עם הממשק המתאים. מלבד זאת, כדאי לשים לב להמלצות הבאות:

  • אפשרויות נוחות ומגוונות ליצירת קשר – כדי לבסס קשר עסקי וחזק עם לקוחות או אם עסקים אחרים, אתר האיקומרס צריך לכלול מספר אפשרויות ליצירת קשר. ניתן למשל ליצור מקום ייעודי להשארת פרטים, אך מומלץ גם לספק לגולש כתובת דוא"ל ומספרי טלפון, במידה שהם קיימים.
  • כלים לתגובה אוטומטית – ישנם מצבים רבים שבהם, בשל סיבות שונות, הלקוח אינו משלים את תהליך הרכישה. במקרה זה, ניתן לעשות שימוש בכלי שיזהה את הלקוח בכניסה הבאה שלו לאתר ויתזכר אותו בדבר המוצרים הממתינים לו. מלבד כלי זה קיימים גם כלים אחרים המאפשרים להציע ללקוח מוצרים נוספים בהתבסס על העדפותיו בעבר.
  • ניוזלטר ותוכן איכותי – חלק משמעותי מחוויית המשתמש הוא התוכן והמידע הנוסף שהאתר מספק לגולש. על כן, מומלץ לעדכן את האתר מדי פעם ולהציע לגולשים חוויה כוללת שבמסגרתה יוכל הגולש לקרוא מאמרים רלוונטיים. השקעה קטנה זו תסייע לשמור את האתר בתודעתו שלו הגולש וכך עשויה לסייע בקידום העסק.

עוד באתר…

2018 © אחסון לינוקס - אחסון אתרים בישראל
עקבו אחרינו בפייסבוק או בטוויטר על מנת לקבל הודעות, עדכונים, מבצעים ועוד.

hosting@linux-hosting.co.il
טלפון – 0525290986 – 077-5712780
נחל סרפד 10/2, מצפה רמון, 8060000
למעלה חוזה שירות תנאי שימוש
שינוי גודל גופנים
ניגודיות