זה לא כל כך נעים לראות אתר סגור. מנסים להיכנס לאתר הוורדפרס שלכם ולא מצליחים? זה קצת כמו להיתקע מחוץ לבית. דלת הכניסה, שהייתה פתוחה תמיד, נעולה בפניכם. זה יכול להיות מתסכל, אפילו מלחיץ, אבל חשוב לזכור שזהו מצב נפוץ ולרוב יש לו פתרון. הנה כמה סיבות נפוצות לכך שאנשים נתקעים מחוץ לאתר הוורדפרס שלהם – והפתרונות.
שכחתם סיסמא
קורה לכולם. זו הסיבה הנפוצה ביותר לחוסר גישה לאתר, ולא מפתיע: עם כל כך הרבה סיסמאות לזכור, קל לאבד את הראש. למרבה המזל, וורדפרס מציעה כלי שחזור מובנה ופשוט:
איך משחזרים סיסמא בוורדפרס
- גשו למסך הכניסה ולחצו על הקישור "שכחתם את הסיסמה?".
- הזינו את כתובת האימייל המשויכת לחשבונכם באתר.
- וורדפרס תשלח לכם הודעת דוא"ל עם קישור לאיפוס סיסמה. לחצו על הקישור ובחרו סיסמא חדשה.
- אם הדוא"ל לא מגיע: בדקו בתיבת הספאם שלכם וגם ודאו שהאימייל שהזנתם תואם לזה המשויך לחשבונכם באתר.
שחזור הסיסמא לאתר וורדפרס לא עובד
זה שלב קצת יותר "מתקדם". יכול להיות ששכחתם עם איזה מייל נרשמתם לאתר, או שאין לכם גישה למייל. זה קורה לפעמים באתרים ישנים מאוד ולא מתוחזקים (ולכן מומלץ להשתמש בשירות של איש מקצוע בתחום תחזוקת האתרים).
אם אתם לא מצליחים לשחזר סיסמא בדרך הרגילה, ייתכן שתצטרכו לגשת ישירות למסד הנתונים באמצעות phpMyAdmin.
עדכון סיסמת וורדפרס דרך phpMyAdmin
- התחברו ללוח הבקרה של האחסון שלכם (cPanel או דומה).
- חפשו את האפשרות phpMyAdmin ופתחו אותה.
- בחרו את מסד הנתונים של האתר שלכם (אם אינכם בטוחים איזה מסד שייך לאתר, תוכלו לבדוק את קובץ wp-config.php שמכיל את הפרטים).
- בתפריט הטבלאות, מצאו את הטבלה שנקראת wp_users.
- מצאו את המשתמש שלכם ברשימה ולחצו על "ערוך".
- בשדה user_pass, הזינו סיסמה חדשה. חשוב לבחור בפרוטוקול ההצפנה MD5 כדי להצפין את הסיסמה.
- שמרו את השינויים, ונסו להתחבר עם הסיסמה החדשה.
האתר נפרץ ונחסמה הגישה שלכם אליו
איך יודעים אם אתר וורדפרס נפרץ? הנה כמה סימנים נפוצים:
- שינויים לא מוכרים באתר: תוכן שנעלם או נוסף, תמונות שהוחלפו, שינויים בעיצוב האתר – כל אלה יכולים להצביע על פריצה.
- הודעות אזהרה מהדפדפן: אם הדפדפן מזהיר מפני האתר שלכם וטוען שהוא לא בטוח, זה סימן ברור לבעיה.
- הפניות לאתרים זרים: אם האתר שלכם מפנה את הגולשים לאתרים שאינכם מכירים, כנראה שהוא נפרץ.
- הודעות שגיאה לא מובנות: אם האתר פתאום מציג שגיאות מוזרות, שלא היו קודם לכן, זה יכול להיות סימן לפריצה.
- אימיילים מוזרים מהאתר: אם אתם מקבלים אימיילים מהאתר שלכם, שלא שלחתם, או שאתם מקבלים אימיילים עם תוכן מוזר (שמנסים לדוג את הפרטים שלכם – פישינג) – זה יכול להיות סימן לפריצה.
- אין גישה למסך הניהול, הסיסמא שאתם יודעים שהיא נכונה – מוצגת כשגויה. זה קורה כאשר הפורצים מוחקים יוזרים או משנים סיסמאות.
מה עושים במקרה כזה?
- שחזור מגיבוי: אם יש לכם גיבוי עדכני, שחזרו את האתר למצב הקודם. אפשר להיעזר באחסון האתרים שלכם.
- ניקוי פריצה: אם אין גיבוי, מומלץ לפנות לאיש מקצוע המתמחה בניקוי אתרים שנפרצו.
- אבטחה מחודשת: לאחר הטיפול בפריצה, התקינו פלאגין אבטחה כמו Wordfence או Sucuri כדי למנוע פריצות עתידיות ושקלו גם להחליף את האחסון לשירות מאובטח ומקצועי יותר.
מסך הלוגין לא מופיע
לפעמים מופיע דף לבן במקום מסך הכניסה לוורדפרס, או שמתקבלת הודעת שגיאה. מן הסתם, כדי להיכנס לאתר צריך להגיע קודם למסך הכניסה. הנה כמה תקלות נפוצות בעניין הזה – ופתרונות.
בעיה בכתובת URL: בדקו שאתם ניגשים לכתובת הנכונה, בדרך כלל: yourdomain.com/wp-admin או yourdomain.com/wp-login.php.
תוסף או ערכת עיצוב גורמים לתקלה. נסו להשבית את כל התוספים כך:
- התחברו ל-cPanel או דרך FTP.
- גשו לתיקיית wp-content/plugins.
- שנו את שם התיקייה של כל תוסף (למשל, הוסיפו _disabled לשם התיקייה).
- נסו שוב לגשת למסך הלוגין.
תקלה בקובץ htaccess: הורידו את הקובץ htaccess לשרת המקומי ושנו את שמו כדי להשבית אותו. נסו שוב לטעון את מסך הכניסה.
השתמשתם בתוסף שמשנה את ה-URL של מסך הכניסה: במקרה כזה, השבתת כל התוספים תפתור את הבעיה, אבל אם אתם יודעים שיש לכם תוסף כזה, אז פשוט נסו להשבית אותו קודם ואחר כך נסו צעדים דרסטיים יותר.
תקלה או קונפיגורציה לא נכונה בקובץ wp-config.php: הקובץ הזה מכיל את הגדרות הבסיס של כל אתר וורדפרס, ושינוי שלו עשוי לשבש את פעילות האתר. נסו לשחזר את הקובץ למצב תקין (אם יש לכם גיבוי), או ליצור קובץ חדש עם הגדרות ברירת המחדל של וורדפרס.
תקלה בשירות אחסון האתרים
תקלות בשירות האחסון עצמו יכולות למנוע מכם להתחבר לאתר. אם האתר כולו לא זמין, ולא רק מסך הניהול, כנראה שמדובר בבעיה בשרת.
ייתכן שתראו הודעות שגיאה כמו "500 Internal Server Error" או "403 Forbidden".
במצב כזה, כדאי ליצור קשר עם חברת האחסון שלכם ולבדוק מה קורה. יכול להיות גם שחבילת האחסון שלכם חרגה ממגבלות המשאבים – אבל בכל מקרה מדובר בעניין פתיר ולא קריטי.
בעיית דפדפן, DNS או חסימת IP
עוד כמה תקלות שיכולות למנוע מכם התחברות לאתר וורדפרס:
- בעיות בדפדפן או בחיבור האינטרנט: לפעמים, הבעיה היא פשוט בעיה מקומית. נסו לנקות את הקאש של הדפדפן, לנסות דפדפן אחר, או לבדוק את חיבור האינטרנט שלכם.
- בעיה ב-DNS: ייתכן שכתובת האתר שלכם לא "מתורגמת" כראוי לכתובת IP, בגלל בעיה בשרתי ה-DNS. נסו לנקות את הקאש של ה-DNS במחשב, לעשות ריסטארט לראוטר או להשתמש בשרתי DNS ציבוריים כמו אלה של גוגל או קלאודפלייר.
- חסימת IP: ייתכן שכתובת ה-IP שלכם נחסמה בגלל ניסיונות כניסה כושלים רבים. זה יכול לקרות בגלל תוסף אבטחה או חסימה ברמת השרת. אם אתם רואים הודעת שגיאה 403, יש סיכוי שהאייפי שלכם חסום. בדקו את ההגדרות בשרת או דברו עם שירות האחסון.
תגיות: אתר וורדפרס, לא מצליח להתחבר לאתר, תקלת התחברות לאתר וורדפרס